Soseska Cholewa – Sodobno bivanje v domačem okolju
Soseska Cholewa – Sodobno bivanje v domačem okolju
Izdelali smo projektno dokumentacijo za dve večstanovanjski stavbi z garažami na območju stanovanjske soseske Cholewa v Brežicah (v neposredni bližini glavne avtobusne postaje). Stavbi bosta enovitega izgleda, med seboj povezani s podzemno garažo. Stavbi sta umeščeni vzporedno s Šolsko ulico, z vhodom v podzemno garažo z Ulice Stanka Škalerja. Stavbi sta projektirani v BIM tehnologiji, s čimer smo dosegli boljšo usklajenost projekta in koordinacijo med strokami.
Zasnova obeh objektov je enaka, objekta sta (z minimalnimi prilagoditvami mikrolokaciji) poenotena, tako po oblikovanju kot po funkcionalni razporeditvi.
Pod površjem sta objekta povezana s podzemno garažo, med objektoma pa se uredi parkirišče in kolesarnica. Teren celotnega območja je prilagojen na višino bližnje Maistrove ulice, ki je približno 2 m nad višino Ulice Stanka Škalerja na vhodni strani, ter obstoječi stanovanjski stavbi na severu – kota pritličja novih objektov je enaka koti dvignjenega pritličja obstoječih objektov. S tem se na vzhodnem delu območja ustvari rahlo dvignjen plato, ki se na severu in jugu uredi z brežinami, vzhodna stranica pa se izvede kot odprti del garaže. Z upoštevanjem nivoja pritličja obstoječe stavbe se minimalizira vpliv nove pozidave na obstoječ objekt. Višinska razlika ugodno vpliva na umestitev uvoza v garaže, saj se s tem ne izgublja prostor za klančino uvoza v garažo.
Objekt je oblikovan kot podolgovat pravokotni volumen z orientacijo vzhod-zahod. Osnovno telo objekta je kvadraste oblike, najvišja etaža se stopničasto skrajša, da se na vrhu ustvarijo večje terase zgornjih stanovanj.
Stanovanja se odpirajo na jug in zahod, izjemoma so manjša stanovanja orientirana na severozahod. Na vzdolžnih stranicah se predvidijo lože/balkoni, ki so delno utopljeni v osnovni volumen objekta, deloma pa konzolno izpostavljeni iz osnovnega gabarita. Po višini so balkoni povezani v okvirje, ki členijo fasado in ustvarijo ritem arhitekturnih elementov.
Najvišja etaža je stopničasto zalomljena, omogočena je izvedba pergole nad teraso.
V objektu so predvidena stanovanja različnih velikosti, od garsonjer do 4-sobnih stanovanj. Skupno je predvidenih 46 stanovanj v vsakem bloku.
Glavni vhod v posamezen objekt je predviden na južni strani objekta in je vezan na zunanje parkirišče. Sekundarni dostop je predviden direktno na stopnišče, ki se nahaja na severni strani objekta, in je namenjen tudi evakuaciji.
Uvoz v garaže je predviden z vzhoda, z Ulice Stanka Škalerja.
Dostop na lokacijo je predviden preko nove dostopne ceste na zahodni strani, ki se naveže na Šolsko ulico. Na to dostopno cesto se navežejo zunanja parkirišča.
V posameznem objektu so predvidena stanovanja različnih velikosti, od garsonjer do 4-sobnih stanovanj. Skupno je predvidenih 46 stanovanj v vsakem bloku. Razporeditev stanovanj po etažah je ponavljajoča, kar ugodno vpliva na inštalacijske razvode in na samo oblikovno zasnovo objekta. Stanovanja se navezujejo na centralni hodnik, ki je povezan z glavnim stopniščem na sredini severne stranice objekta.
Pritlična etaža se minimalno razlikuje od preostalih etaž – vanjo je umeščen vhodni del z vetrolovom, tehnični/elektro prostor ter skupni prostor za čistila.
Najvišja etaža ima posebno razporeditev z večjimi stanovanji, ki se odpirajo na večje terase.
Vsa zunanja parkirna mesta so izvedena s travnimi ploščami, s čimer se zmanjša toplotna obremenitev območja v poletnih mesecih ter zmanjša hipni odtok meteorne vode ob nalivih.
Za parkiranje koles se predvidi osrednja kolesarnica, umeščena na dvorišče med obema objektoma. Za začasno parkiranje koles se predvidi še stojala za kolesa pred posameznim vhodom v objekt.
Objekta sta projektirana v BIM tehnologiji, s čimer smo dosegli boljšo usklajenost projekta in koordinacijo med strokami.