Združitev priveznih mest v Luki Koper

Naročnik
Luka Koper d.d.
Leto naročila
2017

Združitev priveznih mest v Luki Koper

Na zahodnem koncu obstoječega Pomola II v Luki Koper, namerava investitor, Luka Koper d.d. zgraditi novo privezno mesto za privez tankerjev za prevoz tekočega tovora. Z novim priveznim mestom se nadomešča obstoječi privez za pretovor tekočih tovorov (Petrol, Jet, D2 na obali silos) na Pomolu II in se po izgradnji novega priveza ukinejo za te tovore.
Idejni projekt zajema izgradnjo priveznega mesta za istočasni dvostranski privez in sicer na severni in južni strani bodoče pretakalne ploščadi oz. pretakalne platforme.
Lokacija novega priveznega mesta je določena v “Uredbi o državnem prostorskem načrtu za celovito prostorsko ureditev pristanišča za mednarodni promet v Kopru ( Ur. list RS, št. 48/2011)”, v nadaljevanju DPN.
Predvidena lokacija novega priveznega mesta sega ca. 300 m proti zahodu od linije dokončno zaključenega podaljšanega Pomola II. Sedanja linija čela pomola II je od dokončne – zaključene linije Pomola II oddaljena 530 m. Oddaljenost predvidene pretakalne ploščadi na morju od sedanje linije čela Pomola II pa znaša ca. 830 m.

Nova kaseta
Za odlaganje izkopanega materiala se bo na zahodnem delu Pomola II sedanje obstoječe kasete oblikovala nova kaseta površine približno 90.000 m2. Predvidena višina nasipa v sklopu kasete je 2,50 m. Kapaciteta kasete za deponiranje izkopanega materiala pa znaša ca. 605.000 m3.

Obalne konstrukcije
Mostna konstrukcija
Povezava pretakalne ploščadi z obstoječim Pomolom II je po mostni konstrukciji, skupne dolžine 767,2 m.
Zaradi potrebe vključitve pretakalne ploščadi v obstoječo infrastrukturo Pomola II ter dejstvu, da se v prihodnosti predvideva podaljšanje Pomola II, je trasa mostne konstrukcije tlorisno predvidena v dveh zamaknjenih linijah, ki sta medsebojno povezani z linijo z minimalnim radijem.


Mostna konstrukcija je sestavljena iz dveh ločenih konstrukcij, in sicer:


Dostopni (cesti) most je namenjen servisnim vozilom in peš prometu, po cevnem mostu pa bodo speljani vsi cevovodi oz. produktovodi oz. vse potrebne inštalacije za prenos tekočih tovorov.

Pretakalna ploščad – glavna platforma
Glavna pretakalna ploščad je predvidena kot razčlenjena obalna konstrukcija tlorisnih dimenzij 35,00 x 35,00m. Končni nivo ploščadi je horizontalen na koti + 4,00 m. Razponska konstrukcija ploščadi je temeljena z vertikalnimi in pod kotom nagnjenimi jeklenimi piloti  812,8 x 12,5 mm.
V sklopu glavne pretakalne ploščadi se vgrajuje oprema za privez ladij, ki je sestavljena iz treh setov priveznih elementov in po dve vezni kljuki za vsako stran priveznega mesta ter mornarske stopnice in privezne prstane.
Na pretakalni ploščadi so nameščene pretakalne roke za pretakanja tekočih medijev iz jeklene konstrukcije, ki služi kot nosilec cevi.
Glavna platforma je s kopnim povezana z mostno konstrukcijo, ki je sestavljena iz cevnega mostu in dostopne ceste. Na morski strani je koridor za pešce.
Na ploščadi je predviden kontejner za orodje, ki bo namenjeno vzdrževanju ploščadi.

Pomožna ploščad
V sklopu pretakališča za tankerje je predvidena tudi pomožna ploščad, ki je locirana zunaj območja eksplozijske ogroženosti. Na pomožni ploščadi sta predvidena dva objekta, in sicer:


V pisarniškem objektu sta predvideni dve pisarni –za Luko Koper ter za Petrol Inštalacije. Objekt ima še dva pomožna (servisna) prostora. Predviden je ločen prostor za dežurnega gasilca.
Servisni objekt pa je namenjen obratovanju celotnega novega priveznega mesta – od pretakalne in pomožne ploščadi do mostne konstrukcije. V njem je predvidena transformatorska postaja s pripadajočimi prostori (transformator, SN in NN prostor), telekomunikacijski prostor, prostor za kompresor in sanitarije.
Okvirne dimenzije so prikazane na grafičnih prilogah gradbenega elaborata.

Inštalacije
V obsegu projekta so predvidene tehnološke cevne inštalacije in električne inštalacije. Tehnološke inštalacije obdelujejo kolektorje in pretakalne roke.
Električne inštalacije obravnavajo transformatorsko postajo, napajanje vseh električnih porabnikov ter osvetlitev vseh predmetnih površin.

Združitev priveznih mest v Luki Koper 3